paste html code
counter

Friday, August 29, 2008

Ramadhan

Seperti nya baru jua belum lama kita menyambut hari raya.. Sekarang Ramadhan muncul lagi. Sama ada masa berlalu literally makin laju atau aku yang inda terasa masa bergerak. Tapi kalau liat jam tangan, masih jua sama speed of a second. So masa inda semakin laju..hehe its just, semua orang semakin sebok, hingga masa sepertinya begitu pantas berlalu.

Banyak Kaedah kaedah berpuasa, dan banyak peluang di berikan di bulan yang Suci ini untuk meningkatkan amalan. Saya akan membiar kan Authors lain mengupas topik ini. (API buat post mu aa.. jadi ka?)

Teringat kembali pada Ramadhan yang sudah. Di mana Penggempur masih lagi segar. Di setiap Petang Sebelum sungkai, bermain bula dengan gembira dan rasa lapar. Bahar, Azlan, Aji, Aman, Api, BB, Hasbul, Hadri, Nawi, Ebui.. Siapa g lagi... yang penting nya ada lah cukup composition 5 lawan 5 atau 4 lawan 4. Tapi bulan ani ada kah ne?

Bahar dan Azlan yang baru baru ini mendiri rumah tangga setentu nya mempunyai agenda sendiri. (maksud ku drg kawin udah sama wanita pilihan mereka.. ukan Bahar dan Azlan yang kawin sama sendir..hahahaha) Nawi dan Amin di pertengahan September akan pergi k UK lagi.. Ebui injured sampai ntah tidak ada yang tahu. Api nda ku pandai tejumpa lagi batah batah ani. Ke UK tia kali udah ngambil master..

Pernah jua, malam selepas terawih, Main futsal di MTSSR.. atu lagi ramai hahaha. Pagar bekunci pun dapat di unlock pakai master key cikang..hehe Tapi oleh kerana padang sana bebayar tia dan pemain pemain mula berkurangan, mungkin option atu payah kan di implement lagi.

Walaupun bulan Ramadhan menaruh kita untuk berlapar, dahaga dan perkara yang membatalkan puasa. Tapi kita adalah penggempur.. inda kan hibernate macam Beruang. Harus kah kita bernyayi:

Summer has come and pass
The air is sinking Never last
Wake me up When September (Ramadhan) Ends


Isikan lah masa Ramadhan mu dengan amal jariah.. Bangun lah semangat Ramadhan.. "Hidup" lah di bulan yang suci ini dengan ceria.


"Usaha, Doa dan Tawakal"

No comments: