paste html code
counter

Friday, June 12, 2009

Makan untuk main bola

Hola muchacho,
Aku kan buat pembaharuan sedikit arah blog ani. Bukan plang pembaharuan apa-apa ah...tp pembaharuan theme tulisan saja. Biasa blog ani mmpost tulisan yg bersangkut paut besar dlm hal-hal bolasepak. Namun, aku kan menambah theme masakan dalam blog ani. Inda ku tahu apa rasionalnya masakan dgn blog ani. Tp kalo difikirkan...mun nada makanan, nda dpt makan, mun nda dpt makan nda betenaga...mun nda betenaga-cana kan main bola. SO, kesimpulannya-makanan adalah main bola. :)
Walopun aku alum bpadah n minta ijin arah tuan punya blog ani iaitu Anak Kampoung. Tp aku rasa beliau bsetuju saja kali aku mmbuat apa saja yg ku suka. sal aku handal. HAHAH. Nwy, thank u Anak Kampoung.
Baik, sbg permulaan.. Aku akan mmpost resepi 'Nasi Goreng sanang hantap'. Resepi ani bisai dipraktikkan pasal ia sanang dmasak n bahan-bahannya pun nda baapa susah mencaie. Yg penting resepi ani..SANANG HANTAP.


Bahan-Bahan:
1. Nasi
2. Minyak
3. Bwg meah n putih.
4. Sira..ajinamoto
5. Udang kaing, pusu, sosej (kalo ada, mun nada-nda papa).
6. Sos oyster (mun ada) dan perencah nasi goreng (mun ada).
7. Taloo 2 Biji. (Mun kan basaa badan..tambah kuantiti taloo)



Cara Memasak:

-Panaskan minyak aah periuk (tmpt masak).
-Tumis bahan-bahan no. 3 sampai tcium aroma yg bagus. Harum~
-Pas2 masukkan bahan-bahan no. 5 (mun ada jua)
-Pas bahan-bahan no.5 mcm masak-MASUKKAN, bahan-bahan no. 7
-Pas atu masukkan bahan utama iaitu NASI.
-Kacau/gaul sampe bahan tumisan sebati sama nasi.
-Tambah bahan no. 6 n no. 4 sebagai penambah rasa.
-DONE.

Ok guyz. Ani saja post ku dlu tuk debut masakkan dalam blog ani. Aku nda harap halingaung2 akan mencuba resepi ani. Sal nda ada yg kan masak bah kali. HAAHHA. Mun ada..bisai.Mun nada, nda papa. Saja bkongsi ide-ide. :)

Yang penting, makanlah wahai halingaungerz tuk main bola.

Blurrpppp~~,
Awg Ampuan.

*Titis air mata bukanlah kesedihan jika ia adalah pasal mutung bawang*

No comments: