paste html code
counter

Tuesday, June 9, 2009

GREYING POPULATION

Berhenti sejenak para sahabat.. lihat sekeliling mu.. halingaung dan penggempur kelihatan sama sepanjang beberapa tahun ini... membanggakan atas ke setiaan mereka..

Namun sejak tahun 2004 hanya satu halingaung muda yang terbit iaitu awang Jabar. Yang lain adalah pemain yang telah lama bergempur di perjuangan.

Masalahnya mungkin banyak penggempur muda kini tidak mampu berkecimpung dalam kebanyakan sukan. oleh itu banyak penggempur telah pencen muda.. mana kala penggempur sejati kekal setia sehingga sekarang.

Pada masa ini isu mungkin tidak akan begitu ketara, namun apabila diamati, Penggempur seperti Aman,Hasbul, Azlan, Ebui, Hadri, Cikang, Api dan maiji, dan semua intake latihan awang jabik semunya di perumuran 24-25 keatas, ada yang mula bekerja, kedatangan penggempur pun berkurangan, ada yang lupa kampung, ada sibuk dan berbagai lagi alasan.

Sememangnya banyak lagi yang berpotensi untuk menyarungi jersi kebanggaan, ini terbukti apabila torunamnet futsal memang banyak pemain pemain yang berbakat.

Disadvantage of this greying halingaung, adalah ketangkasan, fitness, agility, sharpness, shape semua kini adalah di kemuncak dan ada yang sudah mula menurun. Satu saat mereka semua akan kelelahan bergempur, siapa kan akan menggantikan mereka?

Walaubagaimanapun disin mungkin akan tercetus nya baby boom kerana Najib @ Ariel Peter pan@ Ric Flair@ Jackie Chan@ Zack Afron mula berkecimpung di agrotech. Kedengaran juga Jimi@ adi si ebui jua kan main.. ini mungkin atas sebab Dewan di Mc Farm Tutup, Nda lagi ada Badminton dsana. So diramalkan dalam 2 -3 minggu mendatang kedatangan akan mula naik dan semoga anak-anak muda akan turut hadir bersama untuk bersukan dan beriadah bersama anak-anak kampung.

End

No comments: