paste html code
counter

Sunday, June 8, 2008

8/6/08- tungku 1- orang jahat 1

Perlawanan bermula jam 4.50pm. Cuaca yang cerah/mendung ini penggempur yang mula beraksi di separuh masa pertama adalah, Saiful, Hardri, Aiman, Asid @ carragher, Anip, Bb, Kamal, Cigu, Aman, Hasbul dan Cikang.

(Untuk pembetulan, orang jahat yang di maksud kan bukanlah orang putih seperti yang diharapkan.)

Penggempur bermula dengan baik di separuh masa pertama, banyak membuat serangan kepada tim lawan. Seharusnya dapat mendahului tapi Hasbul gagal menyudah kan through pass yang cantik dari Aman. Aman mempunyai peluang tersendiri apabila Hasbul melepaskan bola kepadanya secara tidak sengaja tapi shoot yang di buat ternyata control belaka. mudah untuk penjaga goal. Bb juga membuat rembatan kencang namun hanya melihat keeper durang beraksi tangkas. Hadri yang mempunyai power blast free kick dari jauh, mungkin dari tengah padang ( atau aku labih2 hehe) tapi sayang off target dalam beberapa meter. hehe

By the way, team lawan score 1. Tapi tidak ingat bagaimana ia berlaku.. mungkin kerana defender Tungku menarik offside hampir separuh padang. Apa-apa pun scoreline half time 0-1.

Diseparuh masa kedua; Tungku menurun kan Team ke 2.ehehehe. Terdiri daripada Elol, Udin, Raman, Aji, Api, Radi, Am, Wandi, Alwie,Udin dan seorang pemain import. Walau sudah ada team ke dua, tapi Ebui, masih lagi ada available arh bench. (Bukan saja whole team betukar, Bola perlawanan juga telah di tukar.)

Memang sparuh masa kedua, tidak banyak serangan berlaku. Sampai masuk nya Ebui yang hensam. Hantaran Api, sama macam Gio melintang lalu mencari Ebui. Tapi atas kehensaman nya, Ebui di jatuhkan dengan macho sekali!! ehehe

Free kick specialist, Radi tampil kehadapan. Walaupun penyokong-penyokong yang ada (terdiri dari team 1st half) mahu melihat ronaldinho membuat lencongan. Tapi Radi ternyata adalah pilihan tepat kerana sepakan nya telah menyelamatkan para penggempur apabila beliau menjaringkan goal cantik menewaskan keeper yang tidak terdaya mahupun berupaya menghentikan Radi. Highlight juga diberikan kepada Defender 2nd half (Aji, Raman, dan Udin), yang begitu cool memerangkap Offside dalam mungkin ada dalam 20 kali berhasil. hehehe sekadar membesar besar kan cerita.

Ahirnya Perlawanan berahir 1-1. Good Game.. Good game.
Sekian.

No comments: